Hoe ga jij met Pricing aan de slag?
Van pragmatische challenge tot commerciële transformatie - jij bepaalt!
3
GEFIXT
Van ad-hoc pricing,
naar schaalbare winstgevendheid
-
Start je commerciële transformatie op zowel inhoud als competenties
-
Realiseer gedragen stip op de horizon en overwin complexiteit
-
Laat je gidsen naar een nieuwe werkelijkheid
​
Jouw opbrengst: € 1.000k
(o.b.v. € 20 mln omzet)
Eenmalige investering:
€ 30k - € 150k
​
Omzet Boosters
Als aanvulling op een pakket of los, het kan allebei. Bewezen methodieken die werken.





1 / Wanneer moet ik naar mijn Pricing kijken?
De Pricing binnen je bedrijf verdient sowieso periodiek wat liefde om bij te sturen. Qua structurele aanpassingen raden we aan om iedere 3-5 jaar je Pricing grondig te evalueren en waar nodig aan te passen. Ontwikkeling van waarde en wijzigende product- en marktomstandigheden liggen hieraan ten grondslag. Daarnaast zien we een aantal terugkerende momenten die de urgentie van het onderwerp verhogen. Denk hierbij aan 'go-to-market' van nieuwe digitale proposities, onderdeel van gezamenlijke 'buy en build' strategie en het aanboren van nieuwe klantsegmenten.
2 / Wat levert het ons op?
Denk aan 2-8% terugkerende omzet verbetering. Dit is enerzijds gebaseerd op impact berekeningen die we regelmatig uitvoeren als onderdeel van de scope. Anderzijds vanuit evaluaties met klanten na implementatie. Meestal draagt een groot deel van deze omzet direct bij aan de winst. Bovenstaande berekening van de waarde bij de pakketten is gebaseerd op een gemiddelde van 5% omzet verbetering. Gedurende onze samenwerking leveren we ook automatisch een bijdrage aan de ontwikkeling van de pricing skills van je team. Wanneer heeft jouw team voor de laatste keer Pricing training gehad? Als laatste levert ons werk wat we noemen een stukje ‘commerciële gemoedsrust’ op voor het team. Ze ervaren dat het van ad-hoc en giswerk naar goed doordacht getransformeerd is. Dit is een mooie basis om continu op door te bouwen.
3 / Hoe prijzen jullie eigenlijk?
De bovengenoemde prijs bandbreedtes van de pakketten zijn een eenmalige investering en dus geen abonnement. Ze zijn gebaseerd op een deel van de waarde die het onze klanten oplevert. Daarnaast houden we rekening met het concurrentie veld en tenslotte onze kosten. Als gevolg werken we nauwelijks met uur- of dagtarieven. De exacte investering is afhankelijk van de gekozen opties, welke klant specifiek zijn. Onder het mom van ‘practice what you preach’, geven we je als klant namelijk bijna altijd wat te kiezen qua scope en investering in de offerte.
4 / Hoe verder bij interesse?
Super, alleen hiermee onderscheid je jezelf al van de meeste andere bedrijven! Vervolgstappen: 1) Plan hierboven meteen een vrijblijvende kennismaking in 2) Johan belt je op het ingeplande moment met naast kennismaking als belangrijkste doel je behoeftes goed begrijpen 3) Uiteraard is er ook ruimte om je vragen te stellen 4) We sluiten de call af met heldere vervolgstappen Spreek je graag binnenkort!