• Johan

Propositie ontwikkeling in B2B

Met een uitgedachte commerciële propositie heb je als bedrijf iets in handen dat je kunt toetsen bij je klanten en in parellel intern verder uitwerken. Dit hoeft geen boekwerk vol proza te worden maar kan kort en bondig.



Photo by Samuel Zeller on Unsplash



Onlangs heb ik een klant geholpen om een nieuwe propositie commercieel neer te zetten. Hiervoor hanteerde ik de volgende 5 stappen:


1) Wat is onze waarde in de keten en hoe kunnen we deze visualiseren?

2) Voor wie is deze propositie bedoeld (en voor wie niet)?

3) Wat bieden we aan en hoe 'verpakken' we dat?

4) Hoe ziet het prijsmodel eruit?

5) Welke opties/vragen willen we nog aan onze klanten voorleggen?


Binnen een dagdeel met het managementteam was de propositie een stap verder, 'huiswerk' inzichtelijk en stonden alle neuzen dezelfde kant op.


Indien jouw bedrijf ook vol zit met nieuwe ideeën maar wat focus, structuur of versnelling gewenst is, help ik je hier graag bij.


#commercieelverbeteren #propositie #waarde #pakkettering #prijsmodel

0 keer bekeken
Contact
  • LinkedIn Social Icon

Voor vragen kunt u ons een bericht sturen via het formulier.

​Mail:    

johan.maessen@commercieelverbeteren.nl​

 

Mobiel:

+31 641 369 590

KvK:    

71227008

 

Locatie:

Utrecht | Nederland

© 2018 door Johan Maessen | Algemene Voorwaarden | Privacy Statement