• Johan

Marktonderzoek middels focusgroep

Er zijn verschillende manieren om beter inzicht te krijgen in wat je klanten van je producten of diensten vinden; ook wel marktonderzoek genoemd. Naast (online) vragenlijsten en 1-1 het gesprek aangaan, kun je ook tegelijkertijd het gesprek aan gaan met een groepje klanten. Dit wordt ook wel een focus groep genoemd.


Focusgroep

Recent kwam de uitnodiging van mijn zorgverzekeraar voorbij om deel te nemen aan zo'n focusgroep. Afgelopen week zat ik dan ook een middag aan de andere kant van de tafel om mijn ervaringen te delen en feedback te geven op hun nieuwe ideeën.


Uiteraard vond ik het ook interessant hoe ze de focus groep aanpakten. Mijn belangrijkste ervaringen:

-Oprecht interesse tonen in wat je klanten belangrijk vinden is altijd goed

-Het is een ideale manier om feedback te verzamelen op ideeën zonder dat ze al helemaal uitgewerkt hoeven te zijn

-Vergeet niet om gestructureerd de betalingsbereidheid te toetsen van je nieuwe ideeën. In dit geval werd de vraag erg direct en beetje gehaast gesteld en kwam hierdoor niet uit de verf.


Hoe blijf jij in contact met je klanten?

#commercieelverbeteren #prijsstrategie #marktonderzoek #focusgroep

0 keer bekeken
Contact
  • LinkedIn Social Icon

Voor vragen kunt u ons een bericht sturen via het formulier.

​Mail:    

johan.maessen@commercieelverbeteren.nl​

 

Mobiel:

+31 641 369 590

KvK:    

71227008

 

Locatie:

Utrecht | Nederland

© 2018 door Johan Maessen | Algemene Voorwaarden | Privacy Statement