• Johan

3 tips vanuit de prijs psychologie

Bijgewerkt: 13 mei 2019

Waar van oudsher gedacht werd dat mensen puur rationeel zijn in het maken van hun keuzes lijkt dat steeds minder zo te zijn. Hoe kan deze kennis praktisch worden ingezet bij prijszetting in een retail omgeving? Hieronder volgen 3 tips.





Hierbij 3 inzichten vanuit de psychologie die jouw wellicht ook kunnen helpen in een retail omgeving:


1) Gebruik in de buurt van de prijs woorden die geassocieerd worden met kleine bedragen. Bij een prijs van € 12 kun je dan bijvoorbeeld beter “laag onderhoud’ in plaats van “hoge prestatie” schrijven;

2) Hanteer prijzen die minder lang zijn als je ze uitspreekt! € 28,16 is bijvoorbeeld beter dan € 27,82;

3) Heb je al eens nagedacht om je prijs in een andere (kleinere) tijdseenheid te communiceren? Bedragen per jaar worden per maand op eens een stuk aantrekkelijker, bijvoorbeeld € 120 per jaar versus € 9,99 per maand.


Is het proberen waard toch?


#commercieelverbeteren #prijspsychologie #prijscommunicatie #retail

0 keer bekeken
Contact
  • LinkedIn Social Icon

Voor vragen kunt u ons een bericht sturen via het formulier.

​Mail:    

johan.maessen@commercieelverbeteren.nl​

 

Mobiel:

+31 641 369 590

KvK:    

71227008

 

Locatie:

Utrecht | Nederland

© 2018 door Johan Maessen | Algemene Voorwaarden | Privacy Statement